måndag 16 april 2012

It's all about Murphys law.

Weather is like Murphys law, it affect your destiny. If it's sunny weather, you get lucky that you can see the view, and it feels like a success. If it's bad weather and you can't see anything, you feel like a loser. This is a view over Mölle in good weather.

Hej Gó vänner, så hände det igen eller inte hände... det blev en liten flopp! Varför? Jo, för att vädrets makter satte stort P för att min konstutställning på Kullagårdens Wärdshus skulle bli succé skärtorsdag och långfredag. Tja, succé och succé... det hade jag väl inte riktigt tänkt mig, men jag hade hoppats på att folk skulle komma och tycka att det var kul att se lite ny konst på Wärdshuset och golfkrogens väggar. Hm… men det var vädret igen! Det är alltid vädret. De tre senaste gångarena jag försökt företa mig något har det blivit floppar. Första gången var det november månad 2011 och jag skulle visa framfötterna och ställa ut på Krapperups julmarknad. Då blev det klass trevarning och stormen Berit fällde trän som plocke pinn och alla vettiga människor ställde in sina offentliga julevenemang. Ja alla utom vi!
Andra gången var i mars månad och maken mycket skickligt snickrat till en övervåning till våra odlingslådor och jag pillade glatt ner fröer och lökar i jorden. Då varnar metrologerna för frost, snö och minusgrader.
It's still to cold. Nothing wants to grow.

Nu senast inför Påskhelgen varnade media och metrologerna om snökaos i både de mellersta och södra delarna av vårt avlånga land. Hm... nu blev det visserligen bara regn i påskhelgen hos oss på Kullahalvön. Men det var blåsigt och kallt. De flesta golfentusiaster är visserligen nitiska och trotsar dåligt väder, men inte sååå nitiska att de spelar golf i 2 plusgrader och isig vind som känns som minus 10 grader. Det finns gränser även för dem. Vad vill jag då säga med allt detta. Jo, att när jag ska företa mig något så blir det Murphys lag som råder. I detta fall förklätt i vädrets skepnad.
Så Gó vänner nästa gång ni ser att jag tänker go public; lås in er, för då blir det antingen storm eller snökaos eller i värsta fall både och.

Pia, just nu en globetrotter som funderar på att emigrera till ett land utan väder, eller i vart fall ett land med 24 grader dygnet runt och där det bara regnar på nätterna.
'Kichen aid',oil painting on canvas. You can look at the art at the same time you enjoy a good dinner at Kullagårdens Wärdshus.
Ps. Det är en vecka kvar på utställningen, kanske blir det bra väder och lagom varmt och folk känner för både golf och en liten konsttur på Kullagårdens Wärdshus. ds.

Ps. Vill du läsa fler blogginlägg av mig, klicka då på 'Äldre inlägg' och 'Bloggarkiv'. Ds.

Inga kommentarer: