tisdag 27 september 2011

Romantisk weekend i Mölle

Kullagårdens Wärdshus ligger mitt i Kullens naturreservat och 70 meter från Mölle GK's första golftee.
Remark 28 Sep: För dig som inte är så bevandrad i den svenska geografin så ligger Kullens naturreservat efter att du har passerat den mytomspunna badorten Mölle. Du fortsätter upp för en av Sveriges brantaste backar. Cykla uppför den och du är endera död eller en hjälte. Men du kan ta en lovlig villopaus på utsiktsplatsen efter halva vägen och hänföras av havsutsikten. Fortsätter du sen stigningen uppför kommer du strax in i en planare bokskog och landar till slut ute på det avslutande bergskrönet och spetsen på själva Kullahalvön. Det är onekligen värt tiden och besväret, vare sig du tar dig fram med bil, cykel eller går.

Hej Gó vänner, så här när höstmörkret faller och höstdeppen sätter in, så måste jag peppa mig själv och tänka tillbaka på sommarens trevliga och ljusa händelser. Ett av dem var ett fantastisk evenemang som vi anordnade i augusti månad på Mölle golfklubb och Kullagårdens Wärdshus. Vi är ett gäng golfentusiaster som för sjunde året i rad arrangerat Linné Invitational Golf Tournament. Tävlingen är en gemensam nämnare för oss som arbetar eller har arbetat på ett och samma företag utanför Sveriges gränser.
Vi var 25 entusiaster som träffades på Mölle GK och spelade 18 hål golf. Dock med vitt skilda resultat. Maken vann A-klassen. Själv har jag förträngt var jag kom. Bäst så. Men trots det och trots att vädergudarna blev griniga och lät himlen läcka som ett såll mot slutet av tävlingsdagen, var alla deltagare på gott humör. Det hela uppvägdes till stor del av en trevlig stämning på golfrestaurangen och en grymt god trerättersmiddag på värdshuset på kvällen. Kullagårdens Wärdshus bjuder på en nästan lite engelsk lantlig pubmiljö, dock med betydligt bättre mat än vad jag har ätit på de engelska pubar jag har besökt.
Nu när hösten klampar in i våra liv (läs mitt) med mörker och regn i släptåg kom jag och tänka på Kullagårdens Wärdshus, som ett utmärkt alternativ till en romantisk weekend eller rekreationshelg. De har fantastiskt golfpaket med 18 hål greenfee, inkl. 3 rätters finsmakarmeny, övernattning i personliga dubbelrum inkl. frukost för 1.695 sek. Och spelar du inte golf kan du ta en vandringstur runt Kullens naturreservat och hänföras av utsikten.
Mölle by the sea.

Pia en globetrotter som ogillar höstmörker, regn och kyla. Tur att jag ska resa till Aten i november. Hm.. om nu flygen går dit då? För ett par dagar sedan var det generalstrejk på tunnelbanan och alla bussar i Aten, så vem vet vad som händer framöver?

ps. Vill du läsa mer blogginlägg av mig klicka då på 'Äldre inlägg' ds.

Inga kommentarer: