onsdag 14 september 2011

...och vad ska jag ha på mig?

Illustration: Pia Eldin-Lindstén

Hej Go´vänner, inför helgens kommande evenemang har jag haft allahanda tankar om maträtter, vad jag ha på mig till hur ser jag ut egentligen? En skrynkelutjämning skulle kanske sitta fint. Den sista tanken tog fäste och jag kontaktade en Hudvårdssalong för konsultation. Dock visade det sig att en skrynkelutjämning skulle bli både dyr, smärtsamt och tidskrävande. Okej tänkte jag; då får det bli ett par uppfriskande ansiktsbehandligar istället. Om inte annat så lovade de att huden skulle komma att se både piggare ut och få mer lyster. Bra, alltid något tänkte jag.
Döm om den lycka som varar mer än två behandligar. Jag överreagerade på behandligarna och istället för att få en pigg och fräsch lyster fick jag tonårsacne och röda blemmor.
Okej jag får bita i det sura äpplet över resultatet och inse att den som gapar över evig undom, visst kan få undom. Jag har på nytt fått återuppleva den delen av min tonårstid då jag kämpade med acne och clearasilstift. Bevare mig väl för den tiden, den ville jag inte uppleva igen.
Hm, lovar mig själv att aldrig mer klaga över hudskynklor när blemmorna väl har läkt ut, för det gör dom väl?? Läker ut menar jag. Hjälp! Tänk om de inte gör det...
Pia en just nu ackneirriterad, klagande globetrotter.

Konklusion: vad är väl lite rynkor i jämförelse mot irriterande tonårsfinnar.

ps. vill du läsa fler blogginlägg om matrecept, Formexmässa eller hur livet är i Kina klicka på "Äldre inlägg" ds.

Inga kommentarer: