måndag 31 oktober 2011

Det går lika bra med Vaseline.

Ögonlooken från sent 1960-tal är tillbaka. I media pratar trendnissar om hur vi enkelt kan använda lösögonfransar och hur vi kan förlänga de egna glesa fransarna med dyra preparat som gör dem både längre och tätare.

Hej Gó vänner, för att återhämta mig från slottschocken har jag varit på salong och fått en uppfriskande ansiktsbehandling. Vilket är ett kvarvarande behov från mina år i Kina. Där är det en vardagslyx som jag kunde unna mig lite då och då eftersom det inte kostade mer än 80 till 150 sek för en 60 minuters behandling. Trots att det nu gräver ett större hål i min svenska plånbok, så är det en härlig lyx jag vill unna mig mellan varven, om inte annat, så för att muntra upp mig själv i höstmörkret. Det är så rogivande att bara få vara och bli ompysslad i lugn miljö till relaxmusik. Sist jag var på salong fick jag frågan om jag ville köpa ett preparat som skulle stärka och förlänga mina ögonfransar. Priset låg strax under tusenlappen. Preparatet skulle räcka minst tre - fyra månader. "Hm... jag ska tänka på saken," sa jag. I samma sekund kom på att jag som tonåring brukade använda Vaseline på ögonfransarna, för att de skulle bli starkare och längre. Sagt och gjort en burk vaseline inhandlades och nu har jag prövat med att stryka på lite vaselin på ögonfransarna varje kväll. Det har gått 4 veckor sedan jag började med proceduren och ögonfransarna är betydligt längre nu än tidigare. Jag gissar att vaselinet inte gör att ögonfransarna blir så mycket längre, det är nog mer så att ögonfransarna stärks och inte faller av lika lätt som de annars gör när man dagligen lägger på mascara på morgonen och tvättar bort den på kvällen. Vill du ha bättre kvalitet på dina ögonfransar, tycker jag att du ska testa Valeline först innan du ger dig på de dyrare fransförlängarprodukterna. En burk Vaseline kostar runt 20 sek, så det är inget dyrt testköp.

Pia en globetrotter som sparat 960 sek genom att inte köpa det dyra ögonfranspreparatet. Hm... då kanske jag kan köpa ett par nya skor... jag flyger till Aten i morgon, om flyget nu går som det ska, och ingen ny generalstrejk har brutit ut igen i Aten...
Forts. följer...

ps. Vill du läsa mer blogginlägg av mig klicka då på 'Äldre inlägg' och på Bloggarkiv.ds.

1 kommentar:

Anonym sa...

bra idé ska prova!