söndag 31 juli 2011

I have a dream


Hej Gó vänner, jag har blivit förälskad på nytt. Nejdå, maken är kvar. Min nya förälskelse är en disel med 1,2 liters turbomotor och är miljöklassad. Den har fått bäst i test på säkerhet. Rätt gissat min dröm är en Fiat 500 Cab, retro. Den får gärna vara i orginalfärgen ljusblå men även en kaffelattefärgad med brun sufflett kan funka.
Gissa om jag är förvånad själv, jag som aldrig har brytt mig speciellt om bilar tidigare. För mig har intresset för bilar stäckt sig till att de ska rulla och att någon annan tvättar den och ser till att den är fulltankad. För att tanka en bil är nog det tråkigaste jag vet. Men till och med det skulle jag kunna tänka mig att göra, t o m vintertid, om jag ägde en Fiat 500 Cab. Gärna ljusblå med creméfärgad inredning. Tänk att få puttra runt i den med vinden i håret och njuta av det svenska landskapet. Skulle det mot förmodan regna i Sverige så tar vi en tur till Italien och njuter av vackra vyer, språket och det italienska köket. Tänk er en pasta carbonara och ett glas chianti från Toscana. Mums! Köra med vin i kroppen? Nejdå, vi tar in på ett charmigt litet hotell. Buonanotte!
Pia/a globetrotter with an Italian dream.

Inga kommentarer: