torsdag 4 september 2014

Pippi på fåglar i Lund.




Pippi på fåglar. En samlingsutställning på Galleri Maria Thorlund. Vernissage den 20 september kl.12.00-22.00
Utställningen pågår fram till den 2 oktober.
Öppet: vardagar 10.00 - 18.00. Lördag och söndag 12.00 - 16.00
Adress: Bankgatan 15, Lund.


Hej Go´vänner. Hoppas sensommaren varit bra trots myckna regnadet i södra Sverige i augusti. September ser trots allt lovade ut så här långt, vill säga.
Det ska även bli en spännade höst under konstens fana.
Så reservera lördagen den 20:e september för en eftermiddag och kväll i Lund.
Då öppnar staden åter upp sina portar för den årliga kulturnatten. Lund bjuder på många spännande kvällsevenemang i konsten och kulturens tecken.

Passa även på att besöka det för dagen nyöppnade galleriet Maria Thorlund på Bankgatan 15.
Här ställer ett tjugotal konstnärer ut konstverk på temat Pippi på fåglar. De tolkar temat i olika material och uttryck som, olja, akryl, akvarell, tusch, stengods, raku, glas samt foto.

Kanske vi ses på galleriet.

Pia, en globetrotter som ser fram emot höstens nya spännande kulturella möten.


ps. Vill du läsa fler bloggar av mig, klicka då på Äldre blogginlägg och Bloggarkiv ds.

Hm.. Mitt tangentbord har slutat funka så jag har fått ta till ett som jag köpt i Kina. Så undrar du över varför det är en mix med å, ä, ö och lite andra konstiga tecken mitt i ett ord, så beror det på att jag har ett engelskt tangentbord och där
gömmer sig å, ä, ö, citatteken, parantestecken, plustecken m.m. bakom tangenter med andra tecken på. Jag ska försöka gå igenom texten ytterligare ett par gånger Vet att jag lätt skriver fel när jag är van vid ett svenskt tangentbord.

Inga kommentarer: